Gør din hjemmeside troværdig – 5 vigtige punkter

Enhver virksomhed har i dag en hjemmeside der repræsenterer din virksomhed online. Troværdigheden på din hjemmeside er afgørende for hvor mange konverteringer du får. Derfor bør du, hvis du ikke allerede har gjort det, arbejde med hvordan du gør din hjemmeside troværdig.

I denne artikel får du vores guide til, hvilke punkter du skal arbejde med, for at gøre din hjemmeside troværdig.

 

En god ”om os” side er et afgørende punkt

Det første og noget af det allervigtigste for at din hjemmeside er troværdig, er at du har lavet en god ”om os” side hvor du fortæller om virksomheden.

Der er alt for mange der undervurderer, hvor vigtigt det er at man kan læse lidt om virksomheden. Det er vigtigt for at de potentielle kunder kender lidt til virksomheden inden de køber.

Det er især vigtig at have billeder af medarbejderne, så det er muligt at se hvem der sidder på den anden side af skærmen. Hvis der ikke er nogle billeder af medarbejderne virker det utroværdigt, da det dermed ikke er muligt at se, hvilke personer der egentlig driver virksomheden.

 

Hav styr på sikkerheden

For at din hjemmeside er troværdig skal du selvfølgelig også have styr på sikkerheden. Her er det vigtigt at du har SSL og HTTPS på din hjemmeside, da det er afgørende punkt for sikkerheden og dermed også troværdigheden.

Hvis der kun står HTTP og ikke HTTPS på din hjemmeside risikerer du at miste mange kunder allerede der, da det viser at du ikke er opdateret inden for nyeste sikkerhed.

Det er samtidig vigtigt at du har styr på andre punkter som fx hosting, så din hjemmeside er sikret mod hackerangreb og andet. Du kan læse mere om, hvordan du finder den rigtige hosting til din hjemmeside på hostingguiden.dk.

 

Certificeringer skaber en god troværdighed

Punkt nummer tre, som du skal gøre brug af på din hjemmeside er certificeringer. Det er vigtigt at vise alle de certificeringer frem som du har, for at skabe ekstra troværdighed på din hjemmeside,

Hvis du ejer en webshop er det fx afgørende at du har e-mærket, og at du viser det frem, så potentielle kunder kan se, at det er sikkert at handle med dig.

Alt efter hvilken virksomhed du har, kan det være du har andre certifikater, som vil være gode at vise frem. Det kan fx være medlem af foreninger eller andre punkter som viser at din virksomhed er godkendt blandt andre virksomheder eller foreninger.

 

Vis dine kontaktoplysninger frem

For at potentielle kunder kan komme i kontakt med dig, skal du selvfølgelig viser dine kontaktoplysninger frem. Du skal både have telefonnummer, e-mail og adresse, så det er muligt at kontakte dig på flere forskellige måder.

Adressen er vigtigt for at vise fysisk hvor din virksomhed er til stede henne.

Og så er det vigtigt at dit CVR-nummer står fremme, da det er dit bevis på at din hjemmeside er dansk registreret.

Det er både en god idé at have en kontakt-side og samtidigvise dine kontaktoplysninger som en del af enten header eller footer, så det vises på alle sider.

Om du skal have kontaktoplysninger i header eller footer kommer an på designet på din hjemmeside. Det ses nemmest i headeren men designmæssigt er det ofte bedre i footeren. Det kommer derfor an på, hvordan din hjemmeside er sat op, hvad der er bedst.

 

Anmeldelser spiller en stor rolle i dag

Det sidste punkt, som spiller en større og større rolle i dag, er anmeldelser.

For at skabe god troværdighed på din hjemmeside er det vigtigt at have anmeldelser fra tidligere kunder stående på din hjemmeside.

Det gælder både anmeldelser fra Trustpilot men også gerne fra Facebook og Google, så du er tilstede flere forskellige steder.

Og så skal det ikke kun være 5-stjernet anmeldelser da det er urealistisk og derfor ikke styrker troværdigheden på din hjemmeside, men tværtimod giver mistanke om at du snyder med anmeldelserne af din virksomhed.

Hvis du vil finde flere gode råd til, hvordan du får succes med din virksomhed online, kan du kigge på Obsidian.dk, hvor du kan finde flere gode tips til, hvad du skal være opmærksom på, for at din hjemmeside skaffer nye kunder til din forretning smat hvordan du markedsfører din virksomhed på online platforme.

You may also like...